Joogainimeste kokkusaamistel, kas siis joogatundides, joogafestivalil või ritriitidel tuleb sageli ette, et tsiteeritakse Patañjali "Yogasūtrat", seda üle 2000 aasta vanust teksti, mille 196 suutrasse ehk aforistlikku mõttesalmi on kokku toodud nõnda laiaulatuslikud joogatarkused. Patañjali "Yogasūtra" on jooga maailmavaate ja filosoofia baastekst, kuid mida on tal aga õpetada tänapäeva inimesele?
Missugused on lääne inimese võimalused mõista seda teksti ja joogat üleüldiselt? Kuidas suhestub see tänapäevase eluga, kus soovitakse kõike ja kiiresti kätte saada ning pealiskaudsus on levinud viisiks elu kogeda? Kas sellel tekstil on üldse mingi seos tänapäevase joogaasenditele (sanksriti keeles āsana) keskendunud joogaga, esineb ju sõna āsana suutrates vaid paaril korral?Alustuseks oleks hea lähtuda ideest, et jooga nii Patañjali ajal (u.