Toiduga depressiooni vastu

Depressiooni raviks sobiva meetodi leidmine ei ole kerge. Paljude jaoks on psühholoogide ja psühhiaatrite kasutatavad terminid segadust tekitavad ega aita depressiooni peapõhjust avastada. Mõnel puhul aga võib õige toidu söömine olla abiks depressiooni vastu võitlemisel.

Depressioon on sageli – kuid mitte alati – seotud madala vererõhu, madala veresuhkru, nõrga kilpnäärmetalituse ja/või neerupealiste puuduliku toimega. Depressiooni all kannatavatel patsientidel, kellel käivad neelud muuhulgas näiteks juustu ja šokolaadi järele, võib kehas olla türosiini-nimelise aminohappe puudujääk. Türosiini eesmärk on vererõhku stabiliseerida, kilpnääret turgutada ning neerupealiste töö tagamise teel veresuhkru taset püsivana hoida.

Türosiini sisaldavad järgmised toitained: lutsern, mandlid, õunad, spargel, avokaadod, banaanid, peedid, porgandid, juust, kirsid, kanaliha, šokolaad, kodujuust, kurgid, munad, viigimarjad, kalad, porrulauk, roheline salat, piim, petersell, pähklid, kodulindude liha, spinat, maasikad, ürt-allikkerss, arbuusid ja jogurt.

Depressiooni vähendamiseks on tõhus vahend ka aminohape trüptofaan. Trüptofaan muutub keemiliste protsesside käigus seratoniininks, kasulikuks neuromediaatoriks, mis võib tagasi tõrjuda depressiooni eri ilminguid.

Trüptofaani sisaldavad järgmised allikad: kalad, kodulindude liha, orgaaniline loomaliha, munad, spargelkapsas, endiivia, till, maguskartul, porgandid, oder, rukis, kaer, riis, hummus, läätsed, sarapuupähklid ning seesami- ja päevalilleseemned.

Neerupealiste toime parandamine

Mõned tundemärgid neerupealiste töö puudulikkusest on näiteks suutmatus keskenduda, üleväsimus, närvilisus ja ärrituvus, depressioon ja/või stressitalumatus. Nõrku neerupealiseid aitab mõnikord turgutada suu kaudu vitamiin B5 võtmine. Ka vitamiin C mängib tähtsat osa neerupealiste talituse tagamises.

Kõrge vitamiin B5 tase on näiteks ubade idudes, loomalihas, munades, tursas, lõhes, sardiinides, makrellis, merivähis, seentes, pähklites, ananassis ja arbuusis.

Kõrge vitamiin C tase on näiteks lutsernis, banaanides, marjades, parapähklites, kapsas, lillkapsas, tsitrusviljades, spinatis, maguskartulis ja maitsetaimedes.

Neerupealiste tööd aitavad parandada ka sellised taimed nagu värvohakas, petersell, teatud vetikad ja salvei. Kasu võib tõusta ka igapäevasest küüslaugu ja seesamiseemnete söömisest.

Kõik, kes kannatavad raskekujulise depressiooni käes, peaksid enda ise tervendamise asemel pöörduma arsti poole, et küsida nõu oma ravivõimaluste kohta.

Tõlkinud: Joonas Orav

Allikas: välisajakirjanduse põhjal

Seotud

5 praktilist nippi kuidas meeleolu tõsta

Liitu meie uudiskirjaga ja saa 5 praktilist nippi kuidas kiiresti enda meeleolu tõsta.