Kõik kolm guna’t eksisteerivad sinus kogu aeg, aga oluline on see, milline neist domineerib, ja see on alati voolamises.
Need kolm guna’t on sattva – harmoonia ja puhtus; rajas – dünaamika, aktiivsus ja enesele keskendatus ning tamas – negatiivsus, igavus, hirm ja korratus.
„Bhagavadgita“ annab sügava mõistmise, kuidas need kolm aspekti inimeses väljenduvad: „Tegevus, mis on kõlbeline, läbimõeldud, vaba klammerdumisest ja mida tehakse ilma tulemusi ihaldamata, on seotud sattva’ga; tegevus, mida tehakse vaid naudingu, isekuse nimel ja mis nõuab jõupingutust, on seotud rajas’ega; tegevus, mida suunavad eksikujutlused, kui ei mõelda tulemustele ega arvestata kaotuste või vigastustega teistele ega endale, on seotud tamas’ega.“ (18:23-25)
Suuremat osa tänapäeva maailmast valitseb rajas või tamas.