Soovid kauem elada? Söö rasvast kala!

Uurijad soovitavad lisada nädala menüüsse vähemasti kahel korral rasvast kala, mis sisaldavad oomega-3 rasvhappeid, näidates, et see võib lisada elule kaks aastat.

Uurijad soovitavad lisada nädala menüüsse vähemasti kahel korral rasvast kala, näidates, et see võib lisada elule kaks aastat. Uuriti enneaegse surma riski 65-aastaste ja vanemate inimeste hulgas ning leiti, et need, kes saavad toiduga rohkem oomega-3 rasvhappeid, omavad 30 % madalamat enneaegse surma riski.

Piisav kogus oomega-3 rasvhappeid on vajalik südameveresoonkonna normaalseks toimimiseks ning on tõenäone, et hilisemas eas saadud polüküllastamata rasvhapped võivad pikendada veel eesolevat elu.

Uuring hõlmas 2700 inimest, kelle südame tervist jälgiti 16 aasta jooksul. Tulemusena tehti kindlaks, et südamehaigustesse suremuse risk vähenes 35-40% võrra neil, kel oomega-3 rasvhapete tasemed veres olid kõrgeimad. Eriti tugevalt avaldus selline seos südame arütmia, aga ka insuldi esinemusega.

Vanemad inimesed, kelle veres määrati kõrgeimad oomega-3 rasvhappe tasemed, elasid keskeltläbi 2,2 aastat kauem kui madalaimate tasemetega kaaslased.

Ameerika Südameassotsiatsioon soovitab süüa vähemalt kaks 100 grammist portsjonit rasvast kala nädalas, sh lõhet, forelli, heeringat, sardiini, makrelli.

Uuringu tulemused avaldati ajakirjas Annals of Internal Medicine.

Toimetas: Katrin Sak

Allikas:teadus.err.ee

Seotud

5 praktilist nippi

Liitu meie uudiskirjaga ja saa 5 praktilist nippi kuidas kiiresti enda meeleolu tõsta.