Kuidas innustada last õppimisest rõõmu tundma

Kas lapsi peaks innustama keskenduma tulemusele või protsessile ning kas sel on üldse mingit vahet? Ma ei ole küll lastekasvatuse ekspert, pedagoog ega psühholoog, kuid usun, et ka ainuüksi lapsevanema roll annab juba piisavalt eeldusi, et keerutada mõtteid selle ümber, mil määral ja kuidas mõjutab meie tänane käitumine lapse arengut, mõttemaailma ja käitumisviisi tulevikus, kirjutab Annamaria Venski blogis Hingepesa.

Olen tähele pannud, et mul on kombeks oma peagi pooleteise aastaseks saavale pojale öelda: “oi kui ilus!” kui ta ehitab klotsidest torni, joonistab või saab millegi muu säärasega hakkama. Sama omadussõnaga kipun iseloomustama ka kassi, kes aegajalt meie akna alt mööda hiilib või linde, kes meie linnumajakeses nokkimas käivad. Ühtäkki tabasin end mõttelt, et mida ma lapsele seeläbi tegelikult õpetan..?!

Seotud