Paraku pole arsti kui raviteenuse pakkuja ja patsiendi kui haigestunud inimese suhtluses tegemist võrdsete partneritega – arst on ilmselgelt tugevamal positsioonil.Mida saab patsient kui nõrgem pool teha, kui talle tundub, et arst ei tunne huvi tema tervisliku seisundi või paranemise vastu, vaid keskendub ravimite väljakirjutamisele, suhtleb peamiselt arvutiga või jätab patsiendi kaebused lihtsalt tähelepanuta?Taolises olukorras ei aita rusikat lauale lüües oma õiguste nõudmine ega (saba jalge vahele tõmbamine ja) arsti kirumine, mis võib olukorra hullemaks teha. Niigi hapra või pea olematu suhte korrastamiseks tuleb enesekehtestamise võtteid rakendades näidata üles omapoolset algatust. Iga inimene peaks olema oma õigustest teadlik ja oskama neile õigel hetkel delikaatselt vihjata.
- Varia
- 12.10.2011, 17:45
Kui arst ei kuula mind
Nii nagu igas suhtlemisolukorras, on ka arsti ja patsiendi suhetes oluline vastastikuse mõistmise ja partnerluse õhkkond, mille eelduseks on teineteise aktsepteerimine. Eesti Patsientide Esindusühing selgitab.