Ava külgmenüü

Jungiaanlik arhetüüpide maailm – uks alateadvuse ja teadvuse vahel

Carl Gustav Jungi analüütilises psühholoogias on arhetüüp kollektiivses alateadvuses püsiv idee või kujund, teisisõnu korduvad mustrid inimkonnas. Me näeme teatud inimtüüpe filmides, raamatutes, isegi reklaamides, kunstis, ja muidugi ka tööl ja kodus - ühesõnaga kõikjal enda ümber. Jung nägi arhetüüpe psüühe kõige olulisemate tööriistadena, mis lõid värava teadvuse ja alateadvuse vahel, et aidata meil saada terviklikeks inimesteks. Jungi väitel ei ole inimene sündides päris puhas leht, vaid tal on kaasas oma loomuse alusplaan ning nende eest võlgneb inimene tänu miljonite aastate pikkusele arengule.

Inimestes arhetüüpide nägemine ei tähenda nende kusagile kasti liigitamist, pigem on see tööriist mõistmaks iseennast ja teisi. Arhetüüpide maailma mõistmine aitab tõsta eneseteadlikkust ja aru saada, miks meie elu kulgeb nii nagu ta parasjagu kulgeb. Arhetüüpide mõistmine aitab parandada suhteid kodus, tööl, kogukonnas, see aitab avada võimalusi ja perspektiive, mida muidu ehk me nähagi ei oskaks. Vahel on arhetüüpide mõistmisest kasu, et välja astuda mõnest meie loomuomast arengut takistavast mustrist. On isegi öeldud, et arhetüübid on meie isikliku väe võtmeks.Arhetüübid on intuitsiooni sõnastik ja mida paremini me neid tunneme, seda paremini oma intuitsiooniga resoneerime. Arhetüübid räägivad meiega sümbolite ja müütide keeles, mis sobib ideaalselt ühiskonnale, kes suhtleb kõrgtehnoloogiliste kiirsõnumite keeles. Ainus erinevus on selles, et arhetüübid on pärit meie kosmilisest teadvusest, kollektiivsest alateadvusest, mitte tehnilisest teadlikkusest.Arhetüüpide maailm on sügav ja mitmekesine, kus igal arhetüübil on oma anded ja väljakutsed, ükski pole teisest halvem ega parem.

Ilma kontota saate ühes kuus lugeda kuni 5 tasuta artiklit. Selle artikli edasi lugemiseks logige sisse või liituge Alkeemiaga luues endale tasuta konto.