Jungiaanlik arhetüüpide maailm – uks alateadvuse ja teadvuse vahel

Carl Gustav Jungi analüütilises psühholoogias on arhetüüp kollektiivses alateadvuses püsiv idee või kujund, teisisõnu korduvad mustrid inimkonnas. Me näeme teatud inimtüüpe filmides, raamatutes, isegi reklaamides, kunstis, ja muidugi ka tööl ja kodus - ühesõnaga kõikjal enda ümber. Jung nägi arhetüüpe psüühe kõige olulisemate tööriistadena, mis lõid värava teadvuse ja alateadvuse vahel, et aidata meil saada terviklikeks inimesteks. Jungi väitel ei ole inimene sündides päris puhas leht, vaid tal on kaasas oma loomuse alusplaan ning nende eest võlgneb inimene tänu miljonite aastate pikkusele arengule.

Inimestes arhetüüpide nägemine ei tähenda nende kusagile kasti liigitamist, pigem on see tööriist mõistmaks iseennast ja teisi. Arhetüüpide maailma mõistmine aitab tõsta eneseteadlikkust ja aru saada, miks meie elu kulgeb nii nagu ta parasjagu kulgeb. Arhetüüpide mõistmine aitab parandada suhteid kodus, tööl, kogukonnas, see aitab avada võimalusi ja perspektiive, mida muidu ehk me nähagi ei oskaks.

Hakka Alkeemia klubi liikmeks luues endale konto!

Isikliku kontoga on sinu privileegid:

  • - Ligipääs artiklitele ja podcastidele
  • - Info ürituste kohta sündmuste kalendris
  • - Võimalus jagada infot oma sündmuste kohta
  • - Võimekus märkida artikleid loetuks jpm.

Mine registreerima

Hakates Alkeemia klubi liikmeks nõustud meie kasutajatingimuste, privaatsuspoliitikaga ja Alkeemia uudiskirjadega.

Seotud