Joo vett!

Joo rohkelt vett. Su meeled ja keha vajavad vett rohkem kui puhkepause. Nii nagu vesi on joomisel värskendav, kosutab see ka meeli ja keha, et need saaksid jätkata kõrgel tasemel toimimist.

Vee olemasolu on meie planeedil elu toimimiseks olulisem tähtsam tegur. Üle 65% inimese keha massist sisaldab vett ja selle joomisest saab meie tervis lugematuid kasusid. National Cancer Institute’s Food Attitudes and Behaviors Survey viis läbi uurimuse rohkem kui 3000 isiku seas – nendest ärevust tekitav hulk – 78% uuritavaid tunnistasid, et joovad vähem kui 8 klaasi vett päevas.

Uurimus kinnitas valdavat vähese vee tarbimise harjumust just vanade inimeste seas. Enamgi veel, vähest vee tarbimist seostati mitme mittetervisliku harjumuse ja hoiakuga.

Järgnevalt toome ära kasu, mida saame rohkest vee joomisest:

1. Parandab su vaimseid võimeid

Rohke vee joomine ja sellega keha hästi varustamine, on näidanud inimestel parandavat nende tunnetuslikke võimeid ning vaimset funktsioneerimist. Samas, vähene veega varustatus vähendab meie aju lühimälu mahutavust ja toimimist.

2. Parandab füüsilist sooritust

Paljud tõendid näitavad, et organismi “kuivatamine” ja veega vähene varustamine on seotud lihaste ning kogu keha väheneva sooritusvõimega. Küllaldane vee joomine aitab parandada füüsilist vormi, parandades südametööd, aidates omakorda hoida vere vedelana ning suurendada hapniku transporti lihastes.

Enamgi veel, vee joomine aitab keha hoida jahutatuna, tõhustades sealjuures lihaste ja liigeste tööd. Mitte ainult sportlased ei saa vee kasutamisest kasu – rohke vee joomine hoiab igaüht ka energilisena ning vähendab väsimuse tunnet läbi kogu stressirohke tööpäeva.

3. Aitab väljutada mürke

Piisavas koguses vee joomine aitab kehast eemaldada vees lahustuvaid mürke läbi higistamise ning neerude töö. Vesi loputab su organismi, puhastades keha teatud mürgistest jääkproduktidest, mis kipuvad kogunema kudedesse ja elunditesse.

4. Aitab langetada kaalu

Jah, sa lugesid õigesti! Rohkema vee joomine võib aidata sul kaotada lisakilosid. Mõned uurimused on näidanud, et inimesed, kes suurendasid vee joomist oma dieedil oleku ajal, kaotasid rohkem kaalus kui need, kes hoidsid vee tarbimise minimaalsel tasemel. Rohkelt vee joomine aitab edasi lükata näljatunnet. Seega, kui järgmisel korral tunned end näljasena ja leiad oma kätt sirutamas rämpstoidu järgi, joo selle asemel parem vett.

Kuna vesi täidab kõhtu, siis kaldub see vähendama näljatunnet. Seega, sellega vähendad kalorite puhastarbimist. Lisaks kiirendab vesi keha ainevahetust. Ja loomulikult, end januselt tundes, juues vett koolade asemel, jätad tarbimata ebatervislikud kalorid.

5. Vähendab infarkti ja rabanduste tekkimise riski

Vee suurem tarbimine aitab meil vere rohkem vedelama ja voolavamana hoida. See aitab vältida trombide moodustumist veresoontes, mis varustavad meie südant ja aju, vältides hapnikuga varustamise defitsiiti meie elutähtsates piirkondades.

Piisavas koguses vee joomine aitab samuti hoida vererõhu kontrolli all, väljutades väljaheidetega kehast liigse soola. Suur soola talletumine kehas on üks peamisi süüdlasi, mis viib kõrge vererõhuni. Hoides oma vererõhu normis, väldime enamikke vererõhuga seotud probleeme.

6. Parandab seedimist

Kõhukinnisus on tavaline probleem inimeste seas, kes tarbivad ebapiisavas koguses vett. Arstide esimeseks nõuandeks kõhukinnisust kannatavatele patsientiele ongi juua rohkem vett.

7. Vähendab vähki haigestumise riski

Vee suurem tarbimine vähendab teatud vähiliikidesse, nagu käärsoole ja põievähki, haigestumise riski. Samuti on täheldatud rohkema vee joojatel riski vähenemist haigestuda rinnavähki.

Kuigi on avastatud kindlaid tõendeid piisava vee tarbimise kasude kohta, ei tee rohke vee joomine kahju, kuni see ei muutu ületarbimiseks.

Abiks vee tarbimisel:

1. Ära joo päevas rohkem kui 3 – 3,5 liitrit vett. Seda kogust ületades võid endale kahju teha, lahjendades keha elektrolüüte (Elektrolüüt on aine, mille elektrijuhtivus põhineb ioonide vabal liikumisel).

2. Sa võid kasutada mõningaid rakendusi, mis aitavad sul kontrollida igapäevast vee tarbimist.

3. Lihtsaks kontrolliks piisab, kui veendud, et kui su uriin muutub värvituks, on su keha saanud piisavas koguses vett.

4. Kanna alati endaga kaasas ühte pudelit vett.

Refereeris ja tõlkis blogist http://www.lifehack.org William Cerveza.

Seotud